Crash-testing

Domov > kvalita > Crash-testing

Trh s bezpečnostnými produktami dnes čelí rastúcej konkurencií výrobcov, ktorých produkty neboli nikdy testované.

Pre zaistenie skutočnej a vysokej miery bezpečnosti, Perimeter Protection Group produkty sú crash-testované v reálnych podmienkach.

Dôkaz o zhode s požadovaným hodnotením nárazov, sa často poskytuje predložením (falošného) samocertifikáctu založeného na statických výpočtoch namiesto platnej certifikácie nárazových skúšok.

Iba skutočná nárazová skúška môže v konečnom dôsledku preukázať odolnosť voči nárazom a tak zaistiť dodržanie požadovanej úrovne bezpečnosti!

Naše produkty sú vyrábané v Nemecku pod prísnou kontrolou kvality a spoľahlivo zabraňujú neoprávnenému alebo násilnému prístupu vozidiel a osôb.

Všetky výrobky sú certifikované na najvyššej úrovni v súlade s britskou normou PAS 68 (7.5 t pri 80 km / h) alebo americkou normou ASTM F 2656 / DOS (6.8 t pri 80 km / h) alebo IWA 14-1 (7.2 t pri 80 km / h). Niektoré typy stĺpikov (bollardov) sa testujú aj na nižšej úrovni (K4 / M30).

 

U.S. Standards

V roku 1985 vydalo ministerstvo zahraničných vecí USA certifikačnú normu SD-STD-02.01. Skúšobné vozidlo bolo špecifikované ako stredne ťažké nákladné vozidlo s hmotnosťou 6800 kg (15000 lb). Nominálne rýchlosti nárazu boli 50 km / h (30 mph), 65 km / h (40 mph) a 80 km / h (50 mph). Penetrácia bola meraná z prednej nárazovej čelnej strany (VS) a rozdelená do troch kategórií hodnotenia penetrácie.

V roku 2003 bol tento štandard revidovaný. Významnými zmenami boli merania prieniku zo zadnej (vnútornej) strany VSB. Tiež obmedzenie prípustného prieniku vozidla na jeden meter / najvyšší stupeň penetrácie.

V roku 2007 bola SD-STD-02.01, Revízia A, marec 2003 nahradená normou ASTM F2656-07. Tento nový štandard zahŕňal okrem stredne ťažkého nákladného vozidla aj tri nové typy skúšobných vozidiel. Bol to malý osobný automobil, pick-up a ťažké vozidlo. Pre každú kategóriu vozidla boli tri vopred stanovené rýchlosti nárazu. Penetrácia bola meraná z pôvodnej zadnej strany VSB a rozdelená do štyroch kategórií hodnotenia penetrácie.

Najnovšia verzia testovacej metódy F2656 bola uverejnená v roku 2015. Súčasťou aktualizácií boli dve ďalšie vozidlá a to osobný sedan pre cestujúcich a kamión triedy 7. Vylúčilo sa najnižšie hodnotenie penetrácie.

British Standard

V roku 2005 bola uverejnená „Špecifikácia PAS 68: 2005 pre bezpečnostné bariéry: pevné stĺpiky“. Poskytovala určitú synergiu s testovacími normami ministerstva zahraničných vecí USA. Norma bola rozšírená do dvoch rokov tak, aby zahŕňala špecifické riešenia týkajúce sa iných typov bezpečnostných bariér. Teraz sú v nej zahrnuté aj napr. Cestné blokátory, neprierazné rampy a bezpečnostné brány.

Najnovšia verzia špecifikácie nárazovej skúšky PAS 68: 2013 hodnotí VSB na základe šiestich typov vozidiel, vrátane až siedmich skúšobných rýchlostí. Penetrácia sa meria zo zadnej strany VSB.

International Standard

V roku 2013 bola vydaná IWA 14-1: 2013, ktorá má poskytnúť medzinárodnú zhodu s požiadavkami na nárazové skúšky. Cieľom bolo harmonizovať výkonnostné požiadavky, metódu testovania nárazu vozidla a hodnotenie výkonnosti VSB.

To si vyžadovalo zlúčenie špecifikácie nárazovej skúšky vozidla podľa britskej publikácie PAS 68 s americkou štandardnou testovacou metódou ASTM F 2656. Medzinárodná norma hodnotí výkonnosť VSB na základe deviatich typov vozidiel s až siedmimi skúšobnými rýchlosťami. Penetrácia sa meria z prednej strany VSB.